Mission Statement:

Schrijven is een scheppende vorm van activiteit. Je laat iets uit niets ontstaan. In mijn werkende leven schrijf ik dagelijks teksten, al krijg je daar helaas niet dezelfde voldoening uit: interviews omschrijven tot artikelen, spullen beoordelen en nieuwtjes tikken, verliezen door professionele verplichtingen de artistieke voldoening die ik uit mijn eigen werk wel krijg.

Dit is niet bedoeld als een belediging, maar een opdracht is uiteindelijk een soort circustrucje dat je uitvoert om rond te komen en de hypotheek te betalen. Alsof je een hond door een hoepel laat springen; natuurlijk lijkt dat op het eerste gezicht allemaal enorm knap, maar als je jarenlang avond na avond met hetzelfde rothondje en dezelfde kuthoepel bezig bent, kun je dat echt geen scheppende activiteit meer noemen.

Wat niet wil zeggen dat ik mijn werk vervelend vind overigens, integendeel. Ik ben er stiekem best goed in.

Maar mijn punt is dat je als creatieve geest een plek moet vinden waar je de vrijheid hebt om iets te scheppen. Dat houdt je scherp, ook al lijkt dat misschien soms op je professionele werk.

Dit is voor mij die plek en we zullen zien hoe lang dit duurt.

Geef een reactie

